Welcome to Oz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Hendriks - WaarBenJij.nu Welcome to Oz! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roy Hendriks - WaarBenJij.nu

Welcome to Oz!

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Welcome to Oz

De tijd vliegt hier in Australië. En dat terwijl mijn dagen langer zijn dan anders. Ik weet niet of het mijn jetlag is, of het feit dat ik met 9 andere mensen op een kamer lig, maar ik wordt elke dag tussen 6 en 7 wakker. Lekker lange dagen dus, waarin ik veel kan doen. En dat heb ik ook al gedaan! Laat me je vertellen over mijn eerste 5 dagen hier in Oz!
Ten eerste, mijn vlucht is goed verlopen. Het was vrij lang, die 32 uur, maar dan ben je ook wel aandelen andere kanten de wereld. Ik reed met een shuttlebus naar mijn hostel. Ik had Sydney me een stuk moderner voorgesteld, met billboards en beeldschermen langs de weg, maar mijn eerste i druk was grauw en grijs. Het was bewolkt rond 8 uur in de ochtend, misschien dat dat ook wel meehielp.

Eenmaal aangekomen in het hostel, kon ik gelijk inchecken en mijn kamer binnen, ook al kon dat normaal pas na 11 uur. Ik doe de deur van mijn kamer open en maak gelijk 4 man wakker. Ow ja, het was nog vroeg. ik had er al een lange tijd opzitten en ben maar gelijk gaan douchen.
Ondanks dat ik vrij weinig heb geslapen, voelde ik me nog heel fit. Laten we dan maar wat belangrijke dingen gaan regelen. Ik ben naar het office van ultimate Oz gegaan, waar ze mij hebben geholpen met mijn simkaart. Zij kunnen me ook helpen werk te zoeken en reizen te plannen. Wel fijn om iets te hebben waar je altijd op terug kunt vallen. Daarna meteen nog maar even naar de bank voor mijn bankpas. Dat duurde helaas wel wat langer, maar ik had toch nog niks te doen.

Terug in het hostel ben ik mijn tas gaan uitpakken en reorganiseren. Ik heb stiekem toch wel te veel troep meegenomen.. Na een dutje van anderhalf uur kwam de afweging om mee te gaan doen aan een trivia quiz, of verder te gaan slapen.. Heel tof van mijn hostel is dat ze allerlei avonden organiseren om mensen te leren kennen. Zo heb je dus de trivia, een beerpong avond, pool competities en live muziek. Ook organiseren ze wandeltochten Door de stad en langs het strand. Ik had honger, dus besloot om maar eens een kijkje te nemen beneden. Toen ik mijn eten had, heb ik meteen de stoute schoenen aangetrokken en aan volledige vreemden gevraagd of ze het goed vonden als ik bij hen kwam zitten. Deze instelling moet ik toch gaan hebben, dacht ik. Dan maar meteen goed. En dat was ook geen enkel probleem. Ik heb die jongens na die avond niet meer gezien, maar dat is hoe het gaat hier, denk ik. Het werd drukker en drukker bij de trivia en steeds meer mensen sloten aan bij onze groep, wat bevestigde dat je gewoon lekker open moet staan voor iedereen. Een van deze mensen was Kris uit Denemarken. Met hem kon ik erg goed vinden. Met hem heb ik dan ook de afgelopen dagen veel opgetrokken.

Aangezien mijn Ultimate Oz tour donderdag pas zou beginnen, hebik woensdag vanuit het hostel meegedaan aan de beach tour. We zijn van coogee naar bondi beach gelopen. Degenen die een rare foto maakten, kregen een gratis biertje, dus als je iets raars voorbij hebt zien komen, dan is het vast van deze tocht. Hier heb ik Tom uit Engeland leren kennen en Marlieke uit Nederland. Toch fijn om af en toe Nederlands te kunnen praten. Halverwege de tocht moesten we door "the land of the dead", een gigantische begraafplaats, pal naast de zee. Echt bizar! Na de tocht gingen we met de bus terug. Achterin de bus was het gezellig, dus Tom, ik en Kris besloten daarbij te gaan zitten. Wederom weer nieuwe vrienden gemaakt, namelijk Graham, Mahir, Ricardo en Marco. Ondanks dat er die avond gratis wijn en een gratis fust zou zijn in het hostel, besloten we die middag goed te beginnen en zelf een kratje te halen om een potje ring of fire te spelen. Vanaf dat moment had ik een soort van "vaste" vriendengroep, ook al is het maar voor een weekje, want uiteindelijk zullen onze wegen wel weer scheiden.

Natuurlijk hadden we een goede avond! Helaas moest Kris na de gratis wijn al afhaken, maar we zijn met de rest natuurlijk nog doorgegaan. Deze avond was er een bikini contest in de bar. Altijd leuk om vrouwelijk schoon van over de hele wereld te bewonderen. Niks mis mee!
Dan komen we eindelijk aan bij mijn eerste dag met ultimate Oz. In de middag gingen we de City Walking Tour doen. Tom had nog niets te doen en is aangehaakt. Deze dag heb ik een hele andere Sydney gezien dan op mijn eerste dag! We zijn langs Darling Harbour gelopen, een deel van de haven met een boulevard en allerlei activiteiten. Hier is bijvoorbeeld het madame toussauds, sea life en wildlife, waar ik nog heen ga. Door de stad en langs een aantal parken zijn we uitgekomen bij de botanische tuinen, waar bijvoorbeeld bomen staan die maar eens in de zeven jaar bloeien. Een mooie plek om lekker een keer in de zon te gaan chillen. Ons eindstation kon natuurlijk niets anders zijn dan het Sydney Opera House. Dat was het moment dat ik echt besefte dat ik ver van huis ben. Dat zie je normaal alleen in films! Ik wist niet dat dit twee gebouwen waren, trouwens! Mocht je dat ook niet weten, graag gedaan. Erg indrukwekkend is het zeker. Ik, als muzikant, ben echt ontzettend benieuwd naar de akoestiek daarbinnen. Zucht, had ik mij trombone maar bij..

's Avonds zijn we met heel wat backpackers naar een club geweest. Eentje met drie verdiepingen en een zwembad wel te verstaan. Echt ontzettend gaaf, maar ook ontzettend druk!

Vrijdag ochtend kregen we een presentatie van twee en een half uur ver alleswat belangrijk is hier. Van werk zoeken en cv maken tot reizen en voorbereidingen. Het was ontzettend interessant, maar veel te lang. Na deze presentatie moest ik ff naar buiten en besloot ik mijn goede voornemen te starten en de stad een beetje te gaan verkennen door te gaan hardlopen. Helaas mij staan hier om de 30 meter stoplichten, dus ik besloot om naar hype park te gaan en daar wat rondjes te rennen. Biezenmortel heeft toch ook zijn voordelen. Leuk is dat je hier allerlei vreemde vogels tegenkomt en alles is nieuw!

's Middags gingen we een cruise door de haven maken. Zo zagen we het opera house van de andere kant en vaarden we onder de harbour bridge door, waarna we aan de andere kant aanlegden en de barbecue aanging. Ondanks dat deze dag niet erg vermoeiend was, begon ik in de avond een beetje in te kakken. Dan maar een keer op tijd naar bed.. Oké, 12 uur dan.
De volgende ochtend (lees: middag) werd ik om half 1 wakker met drie gemiste oproepen en een hoop smsjes. The guys gingen naar de hoogste toren in Sydney. Na geluncht te hebben met iemand die ik twee dagen geleden drie minuten heb gesproken, want zo werkt dat hier, ben ik daar ook heengelopen. Wat een uitzicht en wat een grote haven! Daarna zijn we samen naar sea life geweest, wat opzich niet heel bijzonder was, maar wij zelf onvergetelijk maakten.

Deze avond zou ik met de partybus een kroegentocht gaan maken, maar terug in het hostel kwam ik erachter dat de mensen van ultimate Oz die ik al had ontmoet, niet meegingen.. Dus toen zijn the guys maar meegegaan. Wederom een prachtige avond waarbij we drie bars hebben aangedaan en met een partybus vervoerd werden. Slap ouwehoeren, drank spelletjes en dansen, dat was de avond in een notendop. Mijn camera op mijn telefoon maakt overuren hier en dat is elke ochtend weer een feest om terug te kijken.

En nu zit ik te wachten op de bus ons op komt halen om naar Basecamp te gaan. Daar blijven we 2 dagen, om te sandboarden, dolfijnen te spotten en nog veel meer. Ik heb mijn hostel bijgeboekt tot volgende week zondag, zodat ik vanaf woensdag echt kan gaan zitten voor mijn Cv en het werk hier.
En hoe gaat het trouwens met het stoppen met roken, Roy? Hoor ik jullie vragen. Nog niets aangeraakt! Af en toe wel behoefte als ik ruik dat anderen roken of op het eind van een avondje stappen, maar ik heb me nog goed ingehouden. Dat is nu ongeveer een week Rookie dus.
Ik heb hier een fantastische tijd, ontmoet veel leuke nieuwe mensen en het weer is heerlijk! Er zal nog wel eentijd komen dat ik nederland ga missen, maar voorlopig is het echt nog niet zover. Ook al moet ik straks gaan werken, ik houd het hier nog wel even vol!

  • 14 Oktober 2014 - 09:34

    Lenie Van Merkhoven:

    Wat geweldig om te lezen allemaal. Je leven is daar één groot feest! Geniet ervan,xxx

  • 14 Oktober 2014 - 09:40

    Mama:

    Fijn dat je het goed maakt.

  • 14 Oktober 2014 - 10:47

    Annet :

    Ha Roy!!
    Top verhaal zo!!
    Schrijf maar verder, leuk te lezen!!!
    X Annet

  • 14 Oktober 2014 - 11:44

    Rik En Marieke:

    Hee Roy,

    Super leuk om je eerste reisverslag te lezen... Hopelijk volgen er snel meer mooie verhalen en ervaringen...

  • 14 Oktober 2014 - 15:16

    Noor Van Gulik:

    Ha Roy, Wat een leuk verhaal. Super dat je het daar fijn hebt. Geniet er van!

  • 14 Oktober 2014 - 17:32

    Milon:

    Dat is een heel goed begin:) leuk dat je alles gaat bij houden. Veel plezier!

  • 15 Oktober 2014 - 13:31

    Sjanny En Hans:

    Laat de ervaringen maar op je af komen en genieten maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

The Ozzie experience with a touch of Thailand

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

Ultimate holiday in Thailand

06 April 2015

Stuck in Mildura

01 Maart 2015

Aan het werk?

13 December 2014

De oostkust

13 December 2014

De oostkust
Roy

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6435

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2005 - 15 Mei 2018

Een taalreis met Activity International

05 Oktober 2014 - 04 Oktober 2015

The Ozzie experience with a touch of Thailand

Landen bezocht: